تحقیق كار و اشتغال در سيره پيامبر

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

اشاره:
((اشتغال)) امروزه در جامعه ما, يكى از مسائل اساسى و موضوعات مورد بحث مى باشد, و هركس نسبت به فراخور حالش و براساس رشته تخصصى و انديشه هاى خود, در مورد چگونگى اشتغال جوانان و آداب و شيوه هاى كار, علل و انگيزه هاى بيكارى, انواع مشاغل, اولويت انتخاب شغل ها و... سخن گفته و بحث مى كند.
اشتغال به كارهاى مفيد و مورد نياز جامعه, داراى اثرات و نتائج قابل توجه براى همه افراد جامعه اسلامى است كه از جمله آن ها مى توان به فوائد زير اشاره نمود:
1- زمينه رستگارى
اساسا كار و اشتغال در بينش توحيدى اسلام, يك ارزش محسوب مى شود و تلاش بيشتر در كارهاى دنيوى و اخروى, زمينه سعادت و رستگارى افراد را در دنيا و آخرت فراهم مى نمايد و آنان را تا درجه جهادگران در راه خداوند بالا مى برد. رسول اكرم(ص) مى فرمايد: ((الكاد على عياله كالمجاهد فى سبيل الله(1); كسى كه براى تإمين معاش خانواده اش تلاش مى كند, همانند مجاهد در راه خداست.))
2. تإمين مخارج زندگى
يك مسلمان با پيش گرفتن كسب حلال, مخارج زندگى خود را تإمين نموده و تا حدودى از فقر اقتصادى, اخلاقى و فرهنگى خود و جامعه مى كاهد.
3. وسيله ارتباط سالم
اشتغال به كار, افراد را در زندگى تحت يك برنامه منظم و منسجم قرار داده و آنان را در روابط اجتماعى و معاشرت با ديگران يارى مى نمايد.
4. آرامش روح و وجدان
تمام كسانى كه به كارهاى مفيد اقتصادى اشتغال دارند و بر اساس احساس وظيفه به شغل مناسب و آبرومندانه خود مى پردازند; علاوه بر اين كه آرامش روح و روان و وجدان خود را فراهم مى كنند, به نوعى تفريح نيز مى پردازند; هم چنان كه افراد سست عنصر و بيكار معمولا به اضطراب و افسردگى و عذاب وجدان دچار هستند.
5. بيدار نمودن روحيه خلاقيت
اشتغال به كسب هاى مورد علاقه, روحيه ابتكار و خلاقيت را در افراد زنده كرده و استعدادهاى درونى آنان را شكوفا نموده و انسان را متوجه نيروهاى نهفته در اندرون خود مى سازد. و به اين ترتيب, مفيد و موثر بودن خود را باور نموده و اعتماد به نفس در او تقويت مى شود. چنين فردى با روحيه سرشار از عشق به كار, از زندگى خود لذت برده و براى رسيدن به اهداف عالى تلاش مى كند.
6. تثبيت موقعيت اجتماعى
اشتغال به كار مفيد و مورد نياز جامعه, راه رسيدن به موقعيت اجتماعى يك فرد مسلمان مى باشد و شغل او هر قدر از نيازهاى جامعه بكاهد و موجب تقويت و استقلال و آزادى و عزت مسلمانان گردد, همان مقدار موقعيت اجتماعى صاحب شغل در ميان افراد جامعه اسلامى, بيشتر و بالاتر خواهد بود.
خداوند مى فرمايد: (و ان ليس للانسان الا ما سعى)(2); و اين كه براى انسان بهره اى جز سعى و تلاش او نيست ...

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تعداد صفحات : 21

- قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

کلمات کلیدی : كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق در مورد كار و اشتغال در سيره پيامبر, دانلود تحقیق كار و اشتغال در سيره پيامبر, دانلود رایگان تحقیق كار و اشتغال در سيره پيامبر, پروژه كار و اشتغال در سيره پيامبر, کار تحقیقی كار و اشتغال در سيره پيامبر, مقاله كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق معارف اسلامی در مورد كار و اشتغال در سيره پيامبر, پاورپوینت در مورد كار و اشتغال در سيره پيامبر, پایان نامه معارف اسلامی در مورد كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق معارف آماده در مورد كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق معارف رایگان , word , ورد, پاورپوینت , pdf, رشته معارف اسلامی , power point , معارف اسلامی , تحقیق آماده معارف در مورد كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق معارف كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق کلاسی آماده كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق درباره كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق رایگان كار و اشتغال در سيره پيامبر, پاورپوینت كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق در رابطه با كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق معارف كار و اشتغال در سيره پيامبر, پروژه درباره كار و اشتغال در سيره پيامبر, دانلود پاورپوینت آماده كار و اشتغال در سيره پيامبر, مقاله فقه در مورد كار و اشتغال در سيره پيامبر,  تحقیق معارف درباره كار و اشتغال در سيره پيامبر, دانلود تحقیق معارف, تحقیق با موضوع كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق رشته معارف اسلامی در مورد كار و اشتغال در سيره پيامبر, تحقیق آماده كار و اشتغال در سيره پيامبر, دانلود رایگان تحقیق در مورد كار و اشتغال در سيره پيامبر, علوم انسانی , علوم دینی , علوم مذهبی , معارف اسلامی

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3911 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:20 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل