تحقیق نگاهی به عوامل محرک تاریخی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

عوامل محرک تاریخ
در کتب فلسفه تاریخ این مسئله، که محرک تاریخ چیست و عامل طهور اجتماعی و جلو برنده تاریخ کدام است، معمولا به گونه‌ای طرح می‌شود که پس از دقت نادرستی آن طرح، روشن می‌شود. معمولا درباره این مساله نظریاتی به این شکل طرح می‌شود.

1- نظریه نژادی
طبق این نظریه، عامل اساسی پیش برنده تاریخ، نژادها هستند. بعضی‌ نژادها استعداد تمدن آفرینی و فرهنگ آفرینی دارند و بعضی دیگر ندارند، بعضی می‌توانند علم و فلسفه و صنعت و اخلاق و هنر و غیره تولید کنند، برخی دیگر صرفا مصرف کننده هستند نه تولید کننده.
از این جا نتیجه گرفته می‌شود که نوعی تقسیم کار میان نژادها باید صورت گیرد.
نژادهایی که استعداد سیاست و تعلیم و تربیت و تولید فرهنگ و فن و هنر و صنعت دارند مسوول چنین کارهای انسانی و ظریف و عالی باشند.
و اما نژادهایی که چنین استعدادی ندارند از این گونه کارها معاف باشند و در عوض کارهای زمخت بدنی و شبه حیوانی که ظرافت فکر و ذوق و اندیشه نمی‌خواهد به آنها سپرده شود. ارسطو که در باب اختلاف نژادها چنین نظریه‌ای داشت، به همین دلیل ، برخی نژادها را مستحق برده داشتن و برخی دیگر را مستحق برده شدن می‌دانست....

 

فهرست مطالب
عوامل محرک تاریخ
1- نظریه نژادی
2- نظریه جغرافیایی
3- نظریه قهرمانان
4-نظریه اقتصادی
5- نظریه الهی

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تعداد صفحات : 11

- قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

کلمات کلیدی : نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق در مورد نگاهی به عوامل محرک تاریخی, دانلود تحقیق نگاهی به عوامل محرک تاریخی, دانلود رایگان تحقیق نگاهی به عوامل محرک تاریخی, پروژه نگاهی به عوامل محرک تاریخی, کار تحقیقی نگاهی به عوامل محرک تاریخی, مقاله نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق معارف اسلامی در مورد نگاهی به عوامل محرک تاریخی, پاورپوینت در مورد نگاهی به عوامل محرک تاریخی, پایان نامه معارف اسلامی در مورد نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق معارف آماده در مورد نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق معارف رایگان , word , ورد, پاورپوینت , pdf, رشته معارف اسلامی , power point , معارف اسلامی , تحقیق آماده معارف در مورد نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق معارف نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق کلاسی آماده نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق درباره نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق رایگان نگاهی به عوامل محرک تاریخی, پاورپوینت نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق در رابطه با نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق معارف نگاهی به عوامل محرک تاریخی, پروژه درباره نگاهی به عوامل محرک تاریخی, دانلود پاورپوینت آماده نگاهی به عوامل محرک تاریخی, مقاله فقه در مورد نگاهی به عوامل محرک تاریخی,  تحقیق معارف درباره نگاهی به عوامل محرک تاریخی, دانلود تحقیق معارف, تحقیق با موضوع نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق رشته معارف اسلامی در مورد نگاهی به عوامل محرک تاریخی, تحقیق آماده نگاهی به عوامل محرک تاریخی, دانلود رایگان تحقیق در مورد نگاهی به عوامل محرک تاریخی, علوم انسانی , علوم دینی , علوم مذهبی , معارف اسلامی

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3820 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل