تحقیق ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

 

اشاره: نويسنده در قسمت اول مقال حاضر، پس از ذكر برخى از آيات قرآن، رواياتى را كه در آنها به ايرانيان به عنوان مصداق اين آيات اشاره شده، مورد بررسى قرار دادند.
اينك در ادامه اين مطلب، آيه اى ديگر مورد بررسى قرار گرفته و پس از آن تعدادى از رواياتى كه در آنها به ستايش ايران پرداخته شده، بيان مى گردد.

 

3. در تفسير كلام خداى بزرگ: وقضينا الى بنى اسرائيل فى الكتاب لتفسدن فى الارض مرتين و لتعلن علوا كبيرا. فاذا جاء وعداولهما بعثنا عليكم عبادا لنااولى باس شديد فجاسواخلال الديار و كان وعدا مفعولا. (1(

 

به بنى اسرائيل اعلام نموديم در كتاب،«تورات » كه دوبار درزمين فساد و سركشى بزرگى خواهيد كرد، پس چون وعده يكى از آنها(فساد) برسد. بندگانى از خودرا كه داراى قوت و نيرومندى شگرفى هستند به طرف شمامى فرستيم تا در همه جا جستجو كنند واين وعده اى انجام شده است.

 

در تفسير «نورالثقلين » از«روضه كافى » درباره تفسير آيه شريفه «بعثنا عليكم عبادا لنا اولى باس شديد» از امام صادق،عليه السلام، نقل شده است كه فرمود:

 

آنان كسانى هستند كه خداوندتبارك و تعالى قبل از ظهور قائم،عليه السلام، آنها را برمى انگيزد وآنان دشمنى از آل پيامبر، صلى الله عليه وآله، را فرانمى خوانند مگر اينكه او را به قتل مى رسانند.

 

و «عياشى » در تفسير خود ازامام باقر، عليه السلام، روايت كرده كه حضرت آيه شريفه «بعثناءعليكم عبادا لنا اولى باس شديد»را قرائت مى كردند، سپس فرمودند:

 

او قائم، عليه السلام، و ياران اويندكه داراى قوت و نيروى زيادمى باشند ...

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تعداد صفحات : 15

- قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

کلمات کلیدی : ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق در مورد ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , دانلود تحقیق ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , دانلود رایگان تحقیق ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , پروژه ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , کار تحقیقی ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , مقاله ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق معارف اسلامی در مورد ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , پاورپوینت در مورد ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , پایان نامه معارف اسلامی در مورد ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق معارف آماده در مورد ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق معارف رایگان , word , ورد, پاورپوینت , pdf, رشته معارف اسلامی , power point , معارف اسلامی , تحقیق آماده معارف در مورد ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق معارف ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق کلاسی آماده ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق درباره ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق رایگان ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , پاورپوینت ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق در رابطه با ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق معارف ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , پروژه درباره ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , دانلود پاورپوینت آماده ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , مقاله فقه در مورد ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور ,  تحقیق معارف درباره ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , دانلود تحقیق معارف, تحقیق با موضوع ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق رشته معارف اسلامی در مورد ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , تحقیق آماده ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , دانلود رایگان تحقیق در مورد ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور , علوم انسانی , علوم دینی , علوم مذهبی , معارف اسلامی

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4382 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:14 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل