تحقیق پوشش و روان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

«اى فرزندان آدم! لباسى براى شما فرستاديم كه اندام شما را مى‏پوشاند و مايه زينت شماست، اما لباس پرهيزگارى بهتر است! اينها (همه) از آيات خداست، تا متذكّر (نعمتهاى او) شوند!»
یکی از افتخارات انسان و بشریت برخورداری از لباس و پوششی است که مصنوع دست خود اوست وضمن ایجاد وقار و متانت و محافظت وی از تغییرات جوی، تمایز شخصیت او با سایر جانداران میگردد .
انتخاب نوع ، رنگ ، اندازه و طرح لباس هر یک، به نوعی، ناشی از تاثیر و تاثر روانی بوده و مبین تمایلات درونی فرد مصرف کننده، یا بیننده میباشد .
گاه فلسفه اصلی لباس که وسیله پوشش و محافظت اندام است فراموش شده و جنبه امنیتی مییابد که در این باره قرآن کریم میفرماید: اگر لباس ظاهر، آراسته به تقوای باطن گردد نیکوتر است در غیر اینصورت پوشش وسیله بیان هوی و هوس، تجمل و تکبر و نیز گسترانیدن دام برای شکار شیطان صفتان خواهد شد.
در این مقاله هدف، بیان ارتباط نوع پوشش با روحیات انسانی و معرفی لباسی است که برازنده شخصیت والای او بوده، که در اثر کنترل تمایلات و جهت بخشیدن به نیازهای درونی، میتواند پوششی متناسب و همسو با فطرت پاک انسان باشد و بدین تربیب لذات معنوی را بر امیال شهوانی غالب نماید.
ابعاد مختلف امیال و غرایز انسانی
شناخت کامل انسان با توجه به غرایز و نیازهای نامحدودش، امری پیچیده و تعلیق به محال است. از اعصار و قرون گذشته تا کنون بسیاری از نویسندگان سعی بر شناساندن ماهیت آدمی داشتهاند وبه سبب آن، رشتههای متنوع علم تشریح، عظمتی را بر کالبد وی معرفی نموده که حقیقتا محیر العقول بوده است. آنان هر یک از ابعاد وجودی انسان را ناشی از تاثیرات و تاثرات خواص ژنتیکی و محیطی دانسته و بدین لحاظ تمام معلومات و معارفی را که در ساختار مادی و معنوی او دخالت داشته مقدمهای بر شناخت طبیعت انسان تلقی نمودهاند. اما هنوز صدها و هزاران پدیده بهت انگیز و اسرار آمیز وجودش که موجب احسن التقویم آدمی میگردد از دیدگاه دانش بشری غیر قابل توصیف مانده است ....

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تعداد صفحات : 19

- قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

کلمات کلیدی : پوشش و روان, تحقیق در مورد پوشش و روان, دانلود تحقیق پوشش و روان, دانلود رایگان تحقیق پوشش و روان, پروژه پوشش و روان, کار تحقیقی پوشش و روان, مقاله پوشش و روان, تحقیق معارف اسلامی در مورد پوشش و روان, پاورپوینت در مورد پوشش و روان, پایان نامه معارف اسلامی در مورد پوشش و روان, تحقیق معارف آماده در مورد پوشش و روان, تحقیق معارف رایگان , word , ورد, پاورپوینت , pdf, رشته معارف اسلامی , power point , معارف اسلامی , تحقیق آماده معارف در مورد پوشش و روان, تحقیق معارف پوشش و روان, تحقیق کلاسی آماده پوشش و روان, تحقیق درباره پوشش و روان, تحقیق رایگان پوشش و روان, پاورپوینت پوشش و روان, تحقیق در رابطه با پوشش و روان, تحقیق معارف پوشش و روان, پروژه درباره پوشش و روان, دانلود پاورپوینت آماده پوشش و روان, مقاله فقه در مورد پوشش و روان,  تحقیق معارف درباره پوشش و روان, دانلود تحقیق معارف, تحقیق با موضوع پوشش و روان, تحقیق رشته معارف اسلامی در مورد پوشش و روان, تحقیق آماده پوشش و روان, دانلود رایگان تحقیق در مورد پوشش و روان, علوم انسانی , علوم دینی , علوم مذهبی , معارف اسلامی

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3359 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:26 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل