تحقیق جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع)

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع) اما بعد، جهاد، درى است از درهاى بهشت كه خدا به روى گزيده دوستان خود گشوده است; و جامه تقوى است، كه بر تن آنان پوشيده است.
زره استوار الهى است كه آسيب نبيند; و سپر محكم اوست - كه تير در آن ننشيند -. هر كه جهاد را واگذارد و ناخوشايند داند، خدا جامه خوارى بر تن او پوشاند، و فوج بلا بر سرش كياند; و در زبونى و فرمايگى بماند. دل او در پرده‏هاى گمراهى نهان، و حق از او روى گردان. به خوارى محكوم و از عدالت محروم.
من شبان و روزان، آشكارا و نهان، شما را به رزم اين مردم تيره روان خواندم و گفتم: با آنان بستيزيد، پيش از آنكه بر شما حمله برند، و بگريزيد.
به خدا سوگند با مردمى در آستانه خانه‏شان نكوشيدند، جز كه جامه خوارى بر آنان پوشيدند. اما هيچ يك از شما خود را براى جهاد آماده نساخت و از خوارمايگى، هركس كار بار به گردن ديگرى انداخت; تا آنكه از هر سو بر شما تاخت آوردند و شهرها را يكى پس از ديگرى از دستتان برون كردند. اكنون سربازان اين مرد غامدى به انبار در آمده و حسان پسر حسان بكرى را كشته و مرزبانان را از جايگاههاى خويش رانده‏اند. شنيده‏ام مهاجم به خانه‏هاى مسلمانان، و كسانى كه در پناه اسلامند در آمده، گردنبند و دستبند و گوشواره و خلخال از گردن و دست و پاى زنان به در مى‏كرده است; حالى كه آن ستمديدگان برابر آن متجاوزان، جز زارى و رحمت‏خواستن سلاحى نداشته‏اند. سپس غارتگران، پشتواره‏ها از مال مسلمانان بسته; نه كشته‏اى بر جاى نهاده و نه خسته، به شهر خود بازگشته‏اند. اگر از اين پس مرد مسلمانى از غم چنين حادثه بميرد، چه جاى ملامت است، كه در ديده من شايسته چنين كرامت است ...

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تعداد صفحات : 4

- قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

کلمات کلیدی : جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق در مورد جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), دانلود تحقیق جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), دانلود رایگان تحقیق جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), پروژه جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), کار تحقیقی جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), مقاله جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق معارف اسلامی در مورد جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), پاورپوینت در مورد جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), پایان نامه معارف اسلامی در مورد جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق معارف آماده در مورد جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق معارف رایگان , word , ورد, پاورپوینت , pdf, رشته معارف اسلامی , power point , معارف اسلامی , تحقیق آماده معارف در مورد جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق معارف جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق کلاسی آماده جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق درباره جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق رایگان جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), پاورپوینت جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق در رابطه با جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق معارف جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), پروژه درباره جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), دانلود پاورپوینت آماده جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), مقاله فقه در مورد جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع),  تحقیق معارف درباره جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), دانلود تحقیق معارف, تحقیق با موضوع جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق رشته معارف اسلامی در مورد جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), تحقیق آماده جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), دانلود رایگان تحقیق در مورد جهاد و ضرورت آن از ديدگاه امام على(ع), علوم انسانی , علوم دینی , علوم مذهبی , معارف اسلامی

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3266 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 4

حجم فایل:7 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل